Czy to duży czy to mały, w matematyce jest doskonały!

Dzień matematyki 2018!

Tradycją naszego przedszkola stał się Dzień Matematyki, który organizuję po raz czwarty, bo cieszy się wśród dzieci dużym zainteresowaniem. W zabawach uczestniczą przedszkolaki ze wszystkich grup. 16 marca z okazji Dnia Matematyki w salach i na holach Przedszkola nr 7 w Chorzowie przygotowałam osiem zadań matematycznych o różnym stopniu trudności (dzieci młodsze i starsze). Od rana dzieci wchodziły do sal z różnymi numerami na koszulkach. Przywitałam je uroczyście i omówiłam sposób poruszania się po salach oraz zasady wykonania zadań. Po ich wykonaniu dzieci opowiedziały o swoich wrażeniach. Imprezę zakończyliśmy okrzykiem: Czy to duży czy to mały, w matematyce jest doskonały!!!

Zadania dla dzieci

Zadanie 1 – „Stokrotki”
Wiosną budzą się stokrotki. Każda grupa losuje kartonik, na którym jest cyfra i tworzy stokrotki z tyloma płatkami, ile wskazuje ona wskazuje. Wykorzystajcie wszystkie kartoniki. Powodzenia!
(Po zakończeniu zadania wszystko zbieramy i zostawiamy dla następnych dzieci)

1

Zadanie 2 – „Wyścigi żab”
Grupę dzielimy na dwa zespoły. Każdy rząd otrzymuje kostkę i żabę. Żabę stawia na polu START. Żaba przesuwa się tyle pól, ile wskaże kostka. Wygrywa drużyna, której żaba pierwsza dojdzie do METY. Powodzenia!
(Po zakończeniu zadania wszystko zbieramy i zostawiamy dla następnych dzieci)

2

Zadanie 3 – „Kropla wody”
Ustawcie się w sali tak, aby każdy trzymał rurkę. Na łączeniach nie było przerwy! Zadanie polega na przesłaniu wszystkich kropli wody (kostki do gry) do pojemnika, ale w odpowiedniej kolejności w jedną stronę od 1 do 10 w drugą stronę od 10 do 1. Powodzenia!
(Po zakończeniu zadania wszystko zbieramy i zostawiamy dla następnych dzieci)

3

Zadanie 4 – „Kolorowe zbiory”
Na dywanie leżą różne przedmioty. Stwórzcie z nich jak najwięcej zbiorów. Policzcie i zapamiętajcie, ile udało wam się ich stworzyć. Powodzenia!
(Po zakończeniu zadania wszystko zbieramy i zostawiamy dla następnych dzieci)

4

Zadanie 5 – „Wąż”
Na dywanie ustawcie kapcie jeden za drugim i zmierzcie miarą ich długość (pomoże wam w tym Pani).  Potem z wykorzystaniem płytek ułóżcie tej samej długości linię. Powodzenia!
(Po zakończeniu zadania wszystko zbieramy i zostawiamy dla następnych dzieci)

Zadanie 6 – „Tablica rejestracyjna”
Na pasku papieru każde dziecko rysuje 3 dowolne figury geometryczne w dowolnym kolorze. Nauczycielka zadaje pytania, a dzieci reagują zgodnie z jej poleceniami:

  • kto ma na tablicy rejestracyjnej czerwony kwadrat wstanie;
  • kto ma na tablicy żółty trójkąt klaśnie;
  • kto ma na tablicy niebieskie koło podskoczy;
  • kto ma na tablicy … powie swoje imię!
  • kto ma na tablicy … pomacha ręką;
  • kto ma na tablicy … itp

6

Zadanie 7  – „Tęcza”
Ułóżcie z kolorowych paseczków dużą tęczę, pamiętając kolejność kolorów, które ją tworzą. Powodzenia!
(Po zakończeniu zadania wszystko zbieramy i zostawiamy dla następnych dzieci)

7

Zadanie 8 – „Wieża”
Zadaniem grupy jest stworzenie jak najwyższej wieży z rolek po papierze toaletowym. Gotowa wieża musi stać zbudowana przez czas, w jakim policzycie od 1 do 10. Jeśli próba się nie powiedzie, to spróbujcie jeszcze raz. Powodzenia!
(Po zakończeniu zadania wszystko zbieramy i zostawiamy dla następnych dzieci)

8

Agnieszka Adamczyk
Przedszkole nr 7 w Chorzowie