Zarażajmy dzieci czytaniem

Dzieci czytają książkę

Głośne czytanie w przedszkolu.

Jak zarażać dzieci czytaniem? O zaletach głośnego czytania i dobroczynnym wpływie książki na rozwój malucha napisano już wiele. Jedno jest pewne – zarówno teoretycy, jak i praktycy zgodnie twierdzą, że czytanie dziecku na głos uczy je języka i myślenia, rozwija pamięć i wyobraźnię, wzbogaca wiedzę i kształtuje wzorce dobrych zachowań, uczy odróżniania dobra od zła.  Nawyk czytania i miłość do książek muszą się wykształcić już w dzieciństwie. Dużą rolę w tym procesie może i powinien odegrać nauczyciel przedszkola. 

Czytaj dalejZarażajmy dzieci czytaniem

Zabawa w przesypywanie i przelewanie

Ćwiczenia dnia codziennego

Ćwiczenia dnia codziennego.

Maria Montessori pragnęła, by rodzice, nauczyciele i opiekunowie byli świadomi, że nie tworzą dziecka, ale pomagają mu stworzyć siebie. Dziecko może rozwijać się tylko wtedy, gdy pomoc udzielana jest mu w odpowiedniej formie. Jedną z kluczowych wartości pedagogiki Marii Montessori jest podmiotowe traktowanie malucha i jego rozwoju. W koncepcji kładzie się duży nacisk na samodzielność dziecka, które ma być kluczem do poznawania siebie i świata. Ważną rolę odgrywa w tym procesie środowisko edukacyjne. Środki dydaktyczne, jakie ma w swoim otoczeniu kilkulatek, mają być pomysłowe, oryginalne i dostosowane do jego wrażliwych faz.

Czytaj dalejZabawa w przesypywanie i przelewanie